Několik analýz trhu provedených týmem Masarykovy univerzity v rámci projektu ReCiPSS pro demonstrátora Gorenje ukazuje, že existují velmi odlišné podmínky mezi čtyřmi trhy, kde si Gorenje klade za cíl implementovat nový cirkulární business model – tzv. pay-per-wash, tj. plať za jedno praní. Od relativně rozvinutého nizozemského trhu přes trhy, kde existují podobné pokusy (Rakousko a Dánsko), až po v podstatě panenský slovinský trh. Byly zjištěny rozdíly v existujících / neexistujících konkurentech, zkušenostech spotřebitelů a většinou v postojích a názorech spotřebitelů ohledně systému pay per wash místo zakoupení vlastní pračky. Tato situace představuje velkou výzvu pro marketingové aktivity, které musí být podstatně přizpůsobeny pro každý ze čtyř trhů, zejména při komunikaci ohledně vstupu Gorenje s tímto modelem na trh. Další informace najdete v kapitolách 6.1 a 6.2 v první publikované zprávě „D2.1-Demonstrator baseline and market characteristics report“ ke stažení zde: https://zenodo.org/record/3386436#.X5tAgIhKiUl.