ECON MUNI nabízí mnoho nevšedních příležitostí, jak propojit studium s praxí. Na jaře loňského a letošního roku měli studující možnost navštěvovat předmět, kde si vyzkoušeli, jaké to je zpracovávat projekt dle zadání světové kosmetické značky Yves Rocher. Ti nejlepší z prvního běhu vyhráli týdenní pobyt v italském Cagliari. Zúčastnila se ho i studentka podnikové ekonomiky a managementu Petra Cendelínová.
„Týden v Cagliari byl skvělá zkušenost s úžasnými lidmi,“ hodnotí pobyt studentka. O předmětu, který vznikl díky spolupráci šesti evropských univerzit zapojených do sítě EDUC, se dozvěděla z emailu od vyučujícího. „Velmi mě zaujala možnost vyhrát cestu na Sardínii, tak jsem se rozhodla to zkusit,“ popisuje svou prvotní motivaci.
Studující se v předmětu Innovation in Positive Management věnovali udržitelnému rozvoji podniků. Vypracovali také úkol dle zadání od značky přírodní kosmetiky Yves Rocher, ke kterému získali zpětnou vazbu přímo od zástupců firmy. Předmět v angličtině vyučovali experti z oboru online paralelně na šesti evropských univerzitách. Studující z ECON MUNI byli v týmu se svými vrstevníky z pařížské univerzity Nanterre. Kromě nich předmět navštěvovali také studenti a studentky z univerzity v německé Postupimi, italském Cagliari, francouzském Rennes a maďarské univerzity v Pecsi.
Podle Petry Cendelínové jí pobyt na Sardínii pomohl ještě více prohloubit vhled do problematiky udržitelnosti. „Rozšířil mi obzory v tom, co to vlastně znamená být udržitelný, a že každý zaměstnanec může přispět k tomu, aby byl podnik udržitelnější,“ vysvětluje. Blíže se také seznámila se sedmnácti cíli udržitelného rozvoje Organizace spojených národů, kterým do té doby rozuměla jen povrchně. Vyzdvihuje i zkušenost s prací v mezinárodním týmu. „Měla jsem možnost zjistit, jak ke studiu přistupují další národy a musím říct, že jsou tam opravdu velké rozdíly,“ říká.
Šest studujících z každé zapojené vysoké školy se v Cagliari účastnilo odborných přednášek z oblasti udržitelného rozvoje a pozitivního managementu. Ve volném čase poznávali tamní kulturní a přírodní památky. „Hlavním výstupem celého týdne byl společný projekt, kdy jsme v mezinárodních týmech navrhovali změny směrem k udržitelnosti pro hotel na Sardinii,“ osvětluje studentka. Členové a členky týmu s nejlepším návrhem vyhráli tři noci zdarma v daném hotelu.
Práce na společném projektu se zahraničními kolegy a kolegyněmi byla pro Petru Cendelínovou nedocenitelnou zkušeností. „Cením si příležitosti odletět tři týdny před státnicemi na týden do Itálie a rozšířit si obzory i za hranice tématu mé bakalářské práce. Načerpala jsem díky tomu inspiraci a strávila čas se skvělými lidmi, které bych jinak na fakultě pravděpodobně nikdy nepotkala, nebýt tohoto předmětu a společného pobytu v Cagliari,“ zamýšlí se. Pobyt ji mimo jiné utvrdil v tom, že jí vyhovuje práce v mezinárodním prostředí – proto se hned v následujícím semestru vydala na studijní pobyt do Rakouska. Tématu udržitelnosti se rozhodla dále věnovat ve své diplomové práci.
Unikátní předmět Innovation in Positive Management, jehož vyústěním se v roce 2022 stal týdenní pobyt v Cagliari, vznikl jako součást projektu EDUCating for Positive Management. Jeho cílem je podpora myšlenek udržitelnosti při univerzitní výuce managementu. Podle Petry Cendelínové by se studující neměli bát do podobných projektů zapojovat. „Myslím, že zadarmo se na Sardinii asi už nikdy nepodívám. Zároveň si rozšíříte obzory, porozumíte do hloubky určitému tématu a následně tím můžete oslnit i na pracovním pohovoru nebo v osobním životě,“ shrnuje a dodává, že každá zkušenosti s mezinárodním prostředí je v současném globalizovaném světě nepostradatelná.
Projekt „EDUCating for Positive Management (EDUC+M)“, registrační číslo 0286/2020, je financován z programu Erasmus+ Klíčová akce 2: Spolupráce na inovacích a výměny osvědčených postupů.